BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

bala tentera miszzy

Monday, November 2, 2009

berkongsi suka duka

suda 7 sem aku berada di upsi.. bermaksud suda 4 thn jugak aku kuar mencarik ilmu ( yaka carik ilmu? mcm carik psl lg byk). 1 year dok kat labuan n 3 thn lebey dok kat upsi.. apa yg aku dpt? byk yg aku peroleh.. dpt kenal kwn2 ku skg, mengenali ramai owg yg lebey hebat dr aku, kenal apa tu pressure, gembira, sedey, airmata , kekalahan, kemenangan n suma2nya...ops.. lhiihi.. knal chenta jgk kot..hohoho..jiwang. ok full stop

ok.. nak post en3 ni mmerlukan kekuatan yg luar biasa, sbb ia berkenaan dgn suma luahan2 perasaan ku. pembaca2 blog ku pon kebanyakannya terdiri drpd owg yg mengenali aku. kompom la aku malu weh... tp lantak la...hahaha.. ok ini entry serius.. tp sekali sekala letak hahaha rasanya takda apa2 masalah kot.

pengalaman 1st tyme dok jauh dr family, masa aku tgl labuan.. labuan chantek, best n hakikatnya aku suka dok sna malahan family aku pnah ckp yg aku ialah budak yg semakin jauh dr family, aku semakin suka.. ya ka?? mungkin. ntah la. ok.pembetulan.. labuan chantek, best tp kml?? ok. ada yg tak best ada pulak yg best. bestnya??? aku dah reti memahami percakapan owg sarawak. awlnya mmg susa.. aku sebut air dorang ingatkan iron.. aduyai.. apa lg yg bez? aku byk kwn dr serata daerah. cuma apa yg aku pelik, napa kwn2 ku kebanyakannya terdiri drpd non-muslim n yup aku mmg selesa dgn mereka. lg apa ya? owh.kml mengajar aku melupakan minatku terhadap tv n meningkatkan lg minat ku terhadap lagu..hohoho. tahniah.

beralih pd yang tak best la pulak.. erm. sebenarnya, dulu aku sungguh2 tak beminat dgn matrik. apa yg membuatkan aku dtg?paksaan dr beberapa org individu..hohoho.. mmg tak syok wat sesuatu dlm keadaan terpaksa. jadual sungguh la ketat membuatkan aku benci. aku kena blaja benda yg aku tak suka. fizik, kimia, maths --> ya aku tak suka suma ni. 1st sem aku still tak leh adapt dengan prsekitaran yg mahukan aku blaja sumanya scara pantas. n mid sem 1st sem aku failed ketiga2 subjek matrik nih. except bi jew yg aku lulus...hohoho. mantap. dr aku darjah 1 smpai form 5 tak pnah la aku failed mna2 paper..ops. kcuali form4 n 5 aku tak pnah lulus add maths..hik3. ok. start dr situ aku dh agak down, n u can guess exam sem 1 aku cmner. takla failed, pon tak jugak dpt result yg bgs. rsa mcm mau blah tak mau truzkan pon berkobar2. tp kesian dgn parents di kg. so go on. niat sem 2 ku setakat nk completekan pengajian. lulus @ gagal, masuk u @ x tuh blkg cerita.

masa isi upu dulu pon, aku main belasah jew pilih course. coz aku mmg tak yakin dgn resultku. tp upsi ni mmg 1st choice ku sbb aku mmg nak jadi cikgu. dulu2 sbb takut sangkut paper matrik n tak dpt tawaran smbung study, aku g mohon maktab..hohoho.. lepas smpai interbiu jew. laz2 masuk upsi la pulak. amik maths. subjek yg aku sungguh2 kurang bijak n kurang minat, pdhal aku mmg mintak maths dulu..kih3. sengal..

aku nak tdo. 2moro exam. nant smbung!

2 comments:

Anonymous said...

wahh extravaganza sampai 7sem. tahniah2.

eyna said...

cam nampak besar la pulak angka 7 tu