BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

bala tentera miszzy

Monday, April 27, 2009

20090427 - part 1

selepas menegtahui sedikit sebanyak tentang makanan tradisi bugis.. jom kita mengenali Tradisi Bugis dalam Perkahwinan.. ceh.. mcm mo kawen pulak suda aku ni.. sabar...!!!!

Suku kaum Bugis di Sandakan, Sabah masih mengekalkan adat dan tradisi walaupun telah lama bermastautin di Sabah. Keunikan budaya suku kaum Bugis jelas dipaparkan dalam majlis perkahwinan.

Sebelum majlis perkahwinan, masyarakat Melayu yang beragama Islam akan mengadakan adat merisik dan meminang. Walau bagaimanapun, bagi kaum Bugis, tiada pula adat pertunangan. Bagi mereka, yang paling penting ialah hari pernikahan. Ibu bapa kaum Bugis beranggapan bahawa pertunangan boleh menimbulkan fitnah dan syak di kalangan masyarakat. Hal ini timbul kerana tempoh pertunangan yang lama memungkinkan fitnah dan syak. Walaupun begitu terdapat majlis yang menyerupai adat bertunang, tetapi masyarakat Bugis tidak menganggapnya sebagai adat bertunang. Majlis ini digelar "mendrek doik" yang membawa maksud "naik duit". Dalam majlis ini, pihak lelaki akan membawa wang hantaran yang telah ditetapkan semasa meminang. Sebilangan besar daripada keluarga pihak perempuan akan menerima kesemua wang hantaran dan selebihnya hanya menerima sebahagian sahaja. Oleh yang demikian, semasa dulang hantaran diberikan ketika majlis pernikahan, dulang wang hantaran sekadar simbolik sahaja, kerana wang hantaran telah pun diserahkan kepada pihak perempuan untuk menampung kos perbelanjaan majlis persandingan. Majlis "naik duit" tidak dibiarkan hambar kerana kemeriahan penting bagi suku kaum ini. Pihak pengantin lelaki juga akan menyarungkan cincin sebagai tanda ikatan sebelum tiba majlis pernikahan yang berlangsung selepas tiga hingga tujuh hari setelah majlis "naik duit".

Selepas majlis ini, kemeriahan di rumah kedua-dua mempelai akan berterusan dan ramai keluarga dari jauh yang akan datang terutama dari Sulawesi. Kedatangan kaum kerabat mereka akan meriuhkan suasana perkahwinan tersebut. Majlis perkahwinan suku kaum Bugis di Sabah memaparkan betapa kuatnya pegangan adat tradisi mereka. Seminggu sebelum majlis persandingan, dua orang wanita dipertanggungjawabkan oleh pihak pengantin perempuan untuk menjemput tetamu. Kedua-dua wanita ini terdiri daripada mereka yang telah berumah tangga. Wanita yang belum berumah tangga tidak manis berkunjung dari rumah ke rumah untuk menjemput tetamu. Bagi kaum Bugis, wanita yang belum berkahwin tidak digalakkan menjemput tetamu kerana dikhuatiri lambat menerima jodoh. Kedua-dua wanita ini digelar pattampa yang bermaksud pemanggil tetamu. Pattampa akan mattampa, iaitu berkunjung dari rumah ke rumah. Pattampa tidak datang dengan tangan kosong, tetapi akan membawa dulang yang dibalut dengan kain berwarna dan bermanik. Dulang ini diisi dengan dua bungkus rokok pelbagai jenama berserta mancisnya sekali. Rokok, suatu ketika dahulu ialah lambang prestij sesebuah keluarga. Hanya golongan yang berkemampuan yang mampu memilikinya dan adat ini masih dikekalkan walaupun kini masyarakat sudah mampu membeli rokok dengan harga yang murah. Tetamu yang dijemput perlu membuka dulang dan mengambil sebatang rokok lalu membakarnya. Adat ini penting terutama bagi tetamu yang mempunyai anak dara, kerana dengan cara ini diharapkan anak mereka pula yang akan menemui jodoh. Walau bagaimanapun, adat mattampa hanya terkenal di kalangan kaum Bugis, kaum lain dijemput dengan menggunakan kad undangan. Kad undangan ini tidak banyak bezanya daripada kad undangan majlis anjuran kaum lain di Sabah.

Malam berinai atau mappacci cukup meriah, kerana pada malam ini pelbagai acara yang menarik akan berlangsung. Malam berinai akan dimulakan dengan majlis khatam al-Quran, disusuli dengan majlis berzanji. Inai disediakan oleh wanita muda yang belum berkahwin. Setelah selesai menginai pengantin perempuan, rombongan gadis muda pula akan bersiap untuk berkunjung ke rumah mempelai lelaki. Tujuannya adalah untuk menghantar lebihan inai daripada bakal isteri kepada mempelai lelaki. Adat ini dipercayai sebagai satu usaha agar kedua-dua pihak dapat hidup lebih harmoni.

Terdapat satu lagi majlis yang cukup menarik sebelum pengantin perempuan memakai inai, iaitu adat memakai bedak. Majlis ini dianggap penting untuk melicinkan kulit dan menambahkan lagi seri wajah pengantin perempuan. Bedak tersebut digelar bedak kecek yang bermaksud sejuk. Bedak ini dibuat sendiri dengan menggunakan beras dan diadun dengan pelbagai bahan termasuk kunyit dan ditumbuk dengan lesung. Terdapat juga pengantin perempuan yang memakai bedak ini seminggu sebelum bersanding untuk melicinkan kulit. Semasa upacara memakai bedak, pengantin perempuan hanya berkemban dan berbaring manakala bedak akan disapu ke seluruh tubuh dan dibiarkan hingga kering. Kemudian barulah pengantin itu diinai. Lebihan bedak pengantin akan disapukan pula pada wanita yang belum berkahwin. Suasana ini riuh rendah kerana ada yang dikejar kerana enggan disapukan bedak lebihan pengantin.

Kemeriahan malam berinai tidak hanya disulami dengan acara memakai bedak, malah diselangi pula dengan permainan domino (domeng). Domino dipertandingkan di kalangan lelaki - tp pmpuan pun ada yg join. Pertandingan ini menjanjikan pelbagai hadiah yang menarik. Biasanya, cabutan undi akan dibuat untuk membentuk kumpulan yang terdiri daripada empat pemain. Kemenangan bukanlah satu-satunya matlamat dalam pertandingan domino. Yang penting, dalam majlis ini golongan tua muda beradu kemahiran, berkumpul dalam satu suasana yang muhibah. Setiap pertandingan mengambil masa beberapa jam, malah ada pertandingan yang berlangsung sehingga pagi. Sementara kaum lelaki asyik bermain domino, kaum wanita pula menyediakan jamuan. Kopi ialah minuman utama kerana pertandingan memerlukan masa yang lama. Pelbagai jenis kuih dihidangkan di tepi setiap pemain dan permainan akan bertambah rancak dengan sokongan daripada isteri dan anak-anak. Suasana pada malam itu akan bertambah hangat apabila ada golongan wanita yang sudi untuk turut sama beradu kemahiran bermain domino. Memandangkan kemahiran berpasukan diperlukan, maka pemenang terdiri daripada pemain yang benar-benar mahir dan berpengalaman. Hadiah bukanlah berupa wang ringgit tetapi pelbagai jenis barangan termasuk kipas angin, periuk, dan pelbagai lagi. Hadiah tersebut akan diberikan kepada peserta pada malam persandingan dan akan disampaikan oleh kedua-dua mempelai.

Sunday, April 26, 2009

20090426 - part 2

mr. alien aku DEMAM

DEMAM

DEMAM

DEMAM

ni ari yg ke 2
apa yg patut aku katakan???
"pdn mukamu nda pernah pedulikan gf mu kan"
atau
"tu baru sikit... klu mau compare ngan sakit dalam hatiku ni"

namun aku tdk sekejam tuh..
walaupun sebenarnya aku ada lah niat mau kata camtuh sikit2..
hehe

nway..

"semoga ko cpt sembuh"
"kesian ko nanti projek mengorat ko tertangguh pulak sana"


sekian
majulah playboy untuk negara

20090426 - part 1

mengenali masakan bugis


Buras ialah sejenis makanan tradisional suku Bugis berupa nasi kukus bersantan yang dibungkus dengan daun pisang. Setahu aku, buras juga dikenali sebagai burasak… tapi burasak bukanlah tumbuk (this is another traditional Bugis food too).


buras kuah..

Barongko adalah makanan penutup khas daerah Bugis-Makassar yang dibuat dari buah Pisang Kepok matang yang dikukus dengan daun pisang. Dahulu pada masa pemerintahan kerajaan di Sulawesi Selatan, Barongko merupakan makanan penutup yang mewah, dan hanya disajikan untuk Raja-raja, dan disajikan pada acara2 tertentu, seperti acara perkawinan, ulang tahun, dan lain.

barongko

selalunya....buras dan tumbuk akan dimakan bersama dgn lauk "ayam likku".....Likku dlm melayu dia lengkuas...so lebih kurang rendang ayam masak lengkuas....

nasu likku

ini pulak sayur bening..


sayur bening

kenapa sanggar ni dipanggil "sanggar perpek"....sbb pisang ni akan dipukul supaya jadi nipis mcm ni....pukul dlm bhs Bugis adalah "perpek"...... - aku pun baru taw


sanggar perpek


banana ball @ ?



bubur pisang

Bahan utama barobbo terdiri dari beras, sayur, bawang merah, bawang putih, dan garam. Barobbo juga dikenal sebagai bubur manado.


barobbo

Saturday, April 25, 2009

20090425 - part 4

Kepada yang lelaki, kalau perempuan cakap macam ni, so korang kena paham-paham la apa yang dorang maksudkan ye. Perempuan ni penuh dengan ayat yang tersurat dan tersirat. Ye lah, perempuan kan… ;))

Kalau perempuan tanya: Lawa ke budak pompuan tu?
Makna tersembunyi: Siapa yang paling lawa? I ke, budak pompuan tu?

Kalau perempuan tanya: You dah makan ke belum?
Makna tersembunyi: Jom pi makan. Lapar ni!

Kalau perempuan kata: Lawa-lawa la baju kat sini, yek.
Makna tersembunyi: Belikanlah untuk I.

Kalau perempuan kata: Rasa macam nak pening la.
Makna tersembunyi: Tolong picit kepala.

Kalau perempuan kata: Letihnya hari ni. Mana nakmasak, basuh kain-baju lagi…
Makna tersembunyi: Kita makan kat luar jelah. Lepas tu, tolong basuh kain-baju sekali, yek.

Kalau perempuan kata: Kita lebih sesuai berkawan saja.
Makna tersembunyi: I tak nak kat you. Tak paham-paham ke?

Kalau perempuan kata: I suka berkawan dengan you. You baik, memahami bla bla bla…
Makna tersembunyi: Hish… I rasa macam minat sesangat kat you la… Rasa macam nak jadi awek you je.

Kalau perempuan tanya: You pernah tak teringatkan awek you yang dulu?
Makna tersembunyi: Kalau nak gaduh, kalau berani sangat, sebut la nama dia depan aku.

Kalau perempuan kata: I sanggup berkorban demi kebahagiaan you.
Makna tersembunyi: Amboi! Aku kena berkorban.Habih, hangpa dua ekoq gak yang seronok.

Kalau perempuan kata: I tak kisah kalau memang betul you nak kahwin lagi satu. Asalkan you berterus-terang dengan I, bersikap jujur dan berlaku adil.
Makna tersembunyi: Sapa kata aku tak kisah? Adil ke tak adil, aku tak kira! Langkah mayat aku dulu sebelum nak menikah lagi satu.

20090425 - part 3

If a girl cries in front of u,
It means that she couldnt take it anymore.

If u take her hand,
she would stay with u for the rest of ur life.

If u let her go, she couldnt go back to
being herself anymore.

A gurl won’t cry easily,
except in front of the person whom she
loves the most,
she becomes weak.

A gurl wont cry easily,
only when she love u the most,
she put down her ego.

Guys, if a gurl cries bcoz of u,
please hold her hands firmly,
coz she’s the one who is willing to stay
with u 4 for the rest of ur life.

Guys, if a gurl cries bcoz of u,
please dont give her up,
maybe bcoz of ur decision,
u ruin her life.

When she cry rite in front of u,
When she cry bcoz of u,
Look into her eyes,
Can u see n feel the pain n hurt she’s
feeling?

Think….

Which other gurl have cried with pure sincerity,
In front of u,
And bcoz of u?
She cries not because she is weak,
She cries not bcoz she wants sympathy or pity,

She cries,
Because crying silently is no longer possible,
the pain, hurt n agony have bcome too big a
burden to be kept inside.

Guys,
Think about it,
If a gurl cry her heart out to u,
And all because of u,
Its time to look back on wat u have done,
Only u will know the answer to it.
Do consider it,
Coz one day,
It may b too late for regrets,
It may b too late to say “im sorry”.
think about it.

“Appreciate and love those around u so that u’ll
never regret when it is too late..”

20090425 - part 2

SEPTEMBER

  • Sangat bersopan santun & bertolak ansur.
  • Sangat cermat, teliti & teratur.
  • Suka menegur kesilapan orang lain & mengkritik.
  • Pendiam tapi pandai bercakap.
  • Sikap sangat cool, sangat baik & mudah simpati.
  • Sangat perihatin & terperinci, amanah, setia & jujur.
  • Kerja yang dilakukan sangat sempurna.
  • Sangat sensitif yang tidak diketahui.
  • Seorang yang banyak berfikir.
  • Daya pentaakulan yang baik.
  • Otak bijak & mudah belajar.
  • Suka mencari maklumat.
  • Kawal diri dari terlalu mengkritik.
  • Pandai mendorong diri sendiri.
  • Mudah memahami orang lain kerana banyak menyimpan rahsia.
  • Suka sukan, hiburan & melancong.
  • Kurang menunjukkan perasaannya.
  • Terluka hatinya sangat lama disimpan.
  • Terlalu memilih pasangan.
  • Sukakan benda yang luas.
  • Bersistematik

20090425 - part 1

It's late in the evening; she's wondering what clothes to wear.

She puts on her make-up and brushes her long blonde hair.

And then she asks me, "Do I look all right?"

And I say, "Yes, you look wonderful tonight."

We go a party and everyone turns to see

This beautiful lady that's walking around with me.

And then she asks me, "Do you feel all right?"

And I say, "Yes, I feel wonderful tonight."

I feel wonderful because I see

The love light in your eyes.

And the wonder of it all

Is that you just don't realize how much I love you.

It's time to go home now and I've got an aching head,

So I give her the car keys and she helps me to bed.

And then I tell her, as I turn out the light,

I say, "My darling, you were wonderful tonight.

Oh my darling, you were wonderful tonight."

Friday, April 24, 2009

20090424 - part 2

Allah yang Maha Pemurah…

Terima kasih Engkau telah menciptakan dia dan mempertemukan aku dengannya.
Terima kasih untuk saat - saat indah yang dapat kami nikmati bersama.
Terima kasih untuk setiap pertemuan yang dapat kami lalui bersama.

Ya Allah, jika aku bukan pemilik tulang rusuknya, janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya…
janganlah biarkan aku, melabuhkan hatiku dihatinya..
kikislah pesonanya dari pelupuk mataku dan jauhkan dia dari relung hatiku…

Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam didada ini dengan kasih dari dan padaMU yang tulus, murni…
dan tolonglah aku agar dapat mengasihinya sebagai sahabat.

Tetapi jika Engkau ciptakan dia untukku…
ya Allah tolong satukan hati kami…
bantulah aku untuk mencintai, mengerti dan menerima dia seutuhnya…
berikan aku kesabaran, ketekunan dan kesungguhan untuk memenangkan hatinya…
agar dia juga mencintai, mengerti dan mau menerimaku dengan segala kelebihan dan kekuranganku sebagaimana telah Engkau ciptakan…

Yakinkanlah dia bahwa aku sungguh - sungguh mencintai dan rela membagi suka dan duka ku dengannya….
Ajarkan aku untuk tetap setia dan sabar menanti tibanya waktu yang telah Engkau tentukan….

Ya Allah, semoga Engkau mendengarkan dan memakbulkan permohonanku.

Amin…

**copied from belog sasya..hehe

Tuesday, April 21, 2009

20090421 - part 2

frenz....
2day ader exam
wish best of luck 2 all of u..

emi
eiyra
emma
sis
bb
joe

"ya Allah, sinarilah hati kami dengan petunjukMU sebagaimana Engkau telah menyinari bumi dengan cahaya matahariMu selama-lamanya dengan rahmatMu wahai Allah yang Maha Penyayang "


20090421 - part 1

well...
how shud i start....
actually..i'm quite blur rite now..
not because of the exam that i will face 2moro..
but its about someone..

someone that i love..
someone that i care..

who?

of coz my mr. alien....

all of dis time.. i nvr trust him..
i dont think he loves me as i do
i dont think i'm the only gurl in his heart

yah..
after having a long talk wif sum1,
that person made me realize

that

mr alien loves me
mr alien do cares of me
n da most important..
i'm the only gurl in his heart..

i hope its true..

2 mr alien.. sory 4 everything
i'm not a playgurl
i juz love u
n i'm afraid of losin' u..



she maybe confused about a lot of things
but she knows
the only time she's truly happy is
when she's with him


***sowi for the broken grammer..kih3...

Monday, April 20, 2009

20090420 - part 2

When I am down and, oh my soul, so weary;
When troubles come and my heart burdened be;
Then, I am still and wait here in the silence,
Until you come and sit a while with me.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up...
To more than I can be.


togetherness


da greatest y/a


us


challenge!!


friendship


the foods



diginizer

**memories during digi commander camp 2009 @ D'house shah alam

20090420 - part 1

td aku jwb kuiz kat facebook.. "what is ma princess name "

and the result is..

Miszzy the Merry, Princess of Rydion


ok kwn2.. ni nama glemer i yg terbaru..hik3

Sunday, April 19, 2009

20090419 - part 2

aku cuma mo bgtaw yg.......

AKU LAPAR TAHAP KARMA!!!!!

TAK TAW MAU MKN APA!!!!!!

HUHUHU

DERMA LA SEDIKIT MAKANAN PADAKU....

Saturday, April 18, 2009

20090418 - part 1

semalam??
yah2 semalam... jumaat 17/4/2009 = besday roomate ku... merupakan due date utk submit proposal ceptaan ku...

setelah 14 minggu berlalu aku berjaya "mengkompletkan" - (bahasa apa kah ini??) proposal ku.. sdh la minggu ke 10 baru nk konfom tajuk..

ngek...

apa pun aku sgt berpuas ati n bole la concentrate utk paper ari slase n rabu nanti..ho3

opsss.. lupa lak..
individual assignment pn raja tu..
ahhhhhh... benci i....


Friday, April 17, 2009

20090417 - part 2

Will I always be there for you
When you need someone
Will I be that one you need
Will I do all my best to
To protect you
When the tears get near your eyes
Will I be the one that's by your side


Will I be there when you call me in the middle of the night
Will i keep the rain from fallin down into your life
I promise, I promise
I promise I will


Will I take tender care of you
Take your darkest night
And make it bright for you
Will I be there to make you strong
And to lean on
When this world has turned so cold
Will I be the one that's there to hold


Will I be there when you call me in the middle of the night
Will I keep the rain from falling down into your life
I promise, I promise
I promise, I promise
I promise I will, yeah (Repeat 1)


And I love you more every day
And nothing will take that love away
When you need someone
I'll promise I'll be there for you
There for you


Will I be there when you call me in the middle of the night
Will I keep the rain from falling down into your life
I promise, I promise
I promise I will, yeah

---

20090417 - part 1

ari ni ari yg spesel 4 ma roomate.. coz 2day is her besday la..

smlm bb da lumur bedak kat muka dia.. hohoho3 wakenabeb...

nway.. meh wa upload pic minah ni wat tatapan bersama.. lupa nk habaq..

nama minah ni emi jusa d20061026114.. ngek!



Thursday, April 16, 2009

20090416 - part 3

Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
di jiwa ini
Hampa…


Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina


Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terangMu
Biarkan lah aku punya cinta


Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halalMu
Tuhan beri aku cinta…

20090416 - part 2

TEST?????

-dah settle-


SENANG KEW SUSAH???


- susa dlm senang-


question ada 2 part..yg part 1 tuh objektif.. manyak gila owh wa jwb...

pas2 yg 2nd part tu subjektif pulak.. tgk jak soalan no 1: LUCAS test.. wa suda bingung..

tgk soalan 2 pulak.. persamaan kimia... terus wa buntu..

soalan lain pulak??? wa talak taw jwb.. hampeh.. putus asa...

n at last.....


SUMA SOALAN 2ND PART TU KENA CANCEL BABE!!!!!!!


CAMANA LEH JD CAMTUH????

Masa dr. Salihan type soalan tuh die taip ngan jawapan sekali n lupa nk padam..hik3
ada jwpn daaaaaaaaa...


sekian..
-majulah kimia untuk upsi-

Tuesday, April 14, 2009

20090414 - part 4

25 random things about me!

nama penuh ku hasnah binti yohny

aku pure bugis yah.. no mix wif lotud ka bajau ka, suluk ka.. although surat lahir aku tulis mak aku ialah bajau

aku ni cepat marah punya manusia.. n seriously i've tried ma best 2 control ma anger...

aku sangat2 tak pandai masak babe... seriously but me also hv tried ma best 2 learn..plz gv me ur support =p

mak, bapak n kakak2 ku kejap pgl aku asnah, jap lg pgl aku anna, n sumtymes jd nah jak..huhuhu

aku cukup geli aka jijik ngan haiwan2 spt ular @ katak..eeeee

aku tak suka dgr bunyi owg asah pisau @ yg sama waktu dgnnya

aku sgt suka mkn mknan yg mcm sup2 cthnya bakso ka, coto ka, soto ka, sup ayam ka. p/s coto & soto adalah 2 benda yg berbeza dr segi rupa, rasa dan ejaannya

aku slalu bgn lewat.. ini ialah fakta

aku jarang sgt nonton tv except cerita yg bebenar aku suka aka minat tahap gaban

kwn baik aku ckp aku seorg playgurl.. actually aku sgt setia dan hanya selingkuh klu si dia pun selingkuh. conclusion: dont play wif a gurl who can play better

bapak aku cakap aku ni degil + kepala batu.. batu pun tak macam kepala aku =p

aku nak sgt pakai skirt pendek.. tp nanti owg sekitar tg malim pandang aku semacam.. maklumlah..kat sini suma bakal2 sigu..

kaki kanan aku lebey besar dari kaki kiri ku.. ini adalah hakikat yer

kebelakangan ni aku suka pakai seksi2

aku paling byk escape claz TMC3033 dan tak penah escape claz TKU1023, KPT2063 n TMP3043

aku tak pernah keluar malam sepanjang hidupku di SANDAKAN.. kat sini slalu la...hehee

aku suka tgk crita sailormoon.. aku dah nonton suma siri cerita tuh termasuk ngan movie2 nya skali

i hate backstabber

thn 2009 ni is da 1st year aku akan balik beraya slepas 3 thn dok kat sini...yes2.insya Allah

next week aku exam.. saja mo gtaw..lalalala

da 4x aku tukar roomate..hik3

aku ada 4 simkad n 2 hp.. n suma simkad tu penting2 belaka.. cmana tuh??

aku amik masa almost 2 jam 2 complete dis post

laptop aku hang sebanyak 4x sepanjang type post ni

******cukup 25 ke?? ko kire la sendiri!







20090414 - part 3

The Rules are simple.
Use google,etc to search for the answers to the questions below. then you must choose a picture in the 1ST page of result and post it as your answer.

1)the age of my next birthday



2)a place i like to travel




3) a favorite food


**ini ialah coto makasar. harap maklum

4) a favorite color



**bg mrk yg tak knal warna- ini kaler ungu ye puan2

5) the city i live in


**aku dok kat area airport tu..huhu

6) the city i was born in




7) bad habit



**moral of da story- sila tdo dengan nyenyak selepas menimbunkan buku

8) college major



9) name of my love



~~~~now.. its zzzzzz tyme yah~~~~~~~~~~
p/s bajau, if u tgh read ma blog... pesanan ku hang p tido

20090414 - part 2

aku RINDU.....

*****beliau lelaki ku*****




*****beliau perempuanku*****


*****kakak no 1 ku *****



*****kakak no 2 ku*****



*****kawan baik ku*****



*****alien ini (i suppose cant miss him)*****



missing sum1 isn't about how long its been since u've seen them last or the amount of time since u last talked...
its about that every moment when u r doing something n u wish that they were right there with u...

20090414 - part 1

FOUR NAMES THAT FRIENDS CALL YOU
asna
senah
eyna
lotud - ahakz


FOUR MOST IMPORTANT DATES IN YOUR LIFE
6 September
1 May
21 Januari
7 Januari
30 Ogos
* lebih 1 coz xleh decide mo pilih 7 Jan @ 30 Ogos..hehehe


FOUR THINGS YOU'VE DONE IN THE LAST 30 MINUTES
buat cerita ngan emi
mamam pisang goreng + sos cili life + mayonis
visit blog org
ym ngan jagindas85


FOUR WAYS TO BE HAPPY
Makan sebanyak yg mungkin
Nyanyi kat K-Box
Tido Sepuas Hati
Sembang Kosong ngan yang Terchenta (tak ksah sms ke call. pilih la mana2)


FOUR GIFTS YOU WOULD LIKE TO RECEIVE
complete assignment 4 individual task tmp3063..he3
N81 - aku minat hp ni..tp tak mampu nak beli
Perdana V6
6 tiket percuma ke Sunway Lagoon


FOUR OF YOUR FAVORITE HOBBIES
Tido
Makan
Usik Owg
Online

FOUR PLACES YOU WANT TO GO FOR VACATION
Singapore
Pulau Pangkor
Indonesia - balik kg...hohoho
UK - mo main salji sana


FAVORITE DRINKS
koko
teh ais
milo ais
abc


FOUR THINGS ALWAYS FOUND IN YOUR BAG
pen
kertas
hp
tak taw apa lg


FOUR FAVORITE COLORS
purple
purple
purple
purple
*addicted 2 dis colour


TOP FOUR HANGOUTS
Dbest
Pasar Malam tg. malim
Grand Union
gerai nasik lemak macik k*de*ut


TOP FOUR YOU LOVE SO MUCH
beliau lelaki
beliau prmpuan
kakak no 1
kakak no 2


TOP FOUR "THINGS" SPECIAL TO YOU
Bakal Kondominium ku
Bakal Kereta Mewah ku
Bakal Anak2 ku
Bakal suami ku
=p


TOP FOUR WHO YOU THINK WILL ANSWER THIS SURVEY
cik Bajau Putih
n sesapa jak lah


TOP FOUR REASONS WHY YOU ANSWERED THIS SURVEY
teda keja
supaya mata penat
bole tdo ngan nyenyak
i like survey!!!



Monday, April 13, 2009

20090413 - part 3

1. Put your music on shuffle.
2. For each question, press the next button to get your answer.
3. YOU MUST WRITE THAT SONG NAME DOWN NO MATTER HOW SILLY IT SOUNDS!
4. NO CHEATING!


IF SOMEONE SAYS “IS THIS OKAY” YOU SAY?
Cinta Tiada Akhirnya - Jaclyn Victor

WHAT WOULD BEST DESCRIBE YOUR PERSONALITY?
Permysuri - OAG

HOW DO YOU FEEL TODAY?
Breakaway - Kelly Clarkson

WHAT IS YOUR MOTTO?
Sampai Nanti Sampai Mati - Letto

WHAT IS YOUR LIFE’S PURPOSE?
Reason 4 Living - Westlife

WHAT DO YOUR FRIENDS THINK OF YOU?
Sejarah Mungkin Berulang - Newboyz

WHAT DO YOU THINK ABOUT VERY OFTEN?
Naughty Girl - Beyonce

WHAT IS 2+2?
Kamu - Nitrus

WHAT DO YOU THINK OF YOUR BEST FRIENDS?
Dambaan - Didicazli

WHAT DO YOU THINK OF THE PERSON YOU LIKE?
Andai Terulang Kembali - Anima

WHAT DO YOU WANT TO BE WHEN YOU GROW UP?
2B With U - Westlife

WHAT WILL THEY PLAY AT YOUR FUNERAL?
Seribu Impian - Kaer (Stupid)

WHAT WILL YOU DANCE TO AT YOUR WEDDING?
Milk In Bottle - Meet Uncle Hussain

WHAT DO YOU THINK WHEN YOU SEE THE PERSON YOU LIKE?
Tuhan Beri Aku Cinta - Ayushita

WHAT IS YOUR HOBBY/INTEREST?
Dusta Diatas Cinta - Ello Feat Astrid

WHAT IS YOUR BIGGEST SECRET?
Takdir Kita - Elly Mazlein

WHAT DO YOU THINK OF YOUR FRIENDS?
This Love - Maroon 5

WHAT’S THE WORST THING THAT COULD HAPPEN?
Cinta Sampai Di Sini - D'Masiv

WHAT MAKES YOU CRY?
I will Always Luv U - Whitney Houston

WHAT MAKES YOU LAUGH?
Hantui Aku - Letto
Tunjuk Satu Bintang - SO7

HOW WILL YOU DIE?
Apologize - One Republic

WILL YOU EVER GET MARRIED?
Gagalkah Aku - Sofaz

WHAT DO YOUR PARENTS THINK OF YOU?
Mantera Sakti - Fazli Zainal

DOES ANYONE LIKE YOU?
Hati Yang Rapuh - Misha Omar

WHAT SCARES YOU THE MOST?
When i'm Gone - Simple Plan

IF YOU COULD GO BACK IN TIME, WHAT WOULD YOU CHANGE?
Puisi Cinta - Ilusi

WHAT WOULD YOU SAY, WHEN YOU MEET YOUR BOSS?
Your Own Disaster - MCR

WHAT WILL YOU POST THIS AS?
Tidak Mudah Untuk Bercinta - The Lima

20090413 - part 2

i'm addicted 2 dis song!!!!!
Let sing 2gether....


Love of my life - you've hurt me

You've broken my heart and now you leave me

Love of my life can't you see

Bring it back
bring it back

Don't take it away from me
because you don't know -
what it means to me.

Love of my life don't leave me

You've taken my love
you now desert me

Love of my life can't you see

Bring it back
bring it back

Don't take it away from me because you don't know -
what it means to me.

You won't remember -
When this is blown over
And everything's all by the way
When I get older
I will be there at your side to remind you
how I still love you - still love you

Back - hurry back

Please bring it back home to me

because you don't know what it means to me-
Love of my life
Love of my life...


video

20090413

smlm aku nonton ABPBH08... syok.. overall aku puas ati la.. MR NABIL pemenang bintang paling popular....huhuhu.. walaupun korang suma mesti suda taw sapa pemenang mlm td.. aku still jugak mau post senarai2 pemenang mlm td..hehehe

Bintang Paling Popular - Nabil

Pelakon Filem Lelaki Popular - Que Haidar

Pelakon Filem Wanita Popular - Maya Karin

Penyanyi Lelaki Popular - Mawi

Penyanyi Wanita Popular - Datuk Siti Nurhaliza

Pelakon TV Lelaki Popular - Rosyam Nor

Pelakon TV Wanita Popular - Dynas

Penyanyi Berkumpulan / Duo Popular - Meet Uncle Hussain

Artis Nasyid Popular - Rabbani

Artis Komedi Lelaki Popular - Nabil

Artis Komedi Wanita Popular - Norkhiriah

Artis Baru Lelaki Popular - Nabil

Artis Baru Wanita Popular - Stacy

Pengacara TV Lelaki Popular - Aznil Nawawi

Pengacara TV Wanita Popular - Fara Fauzana

Penyampai Radio Lelaki Popular - Faizal Ismail

Penyampai Radio Wanita Popular - Fara Fauzana

Anugerah Pencapaian Sepanjang Hayat - Jamal Abdillah

anyway.. congratulation 2 Stacy coz dpt merangkul anugerah artis baru wanita popular 08.. n 4 me Stacy juga telah berjaya membuat performance yang bertenaga pada malam itu.. actually, aku minat stacy ni..hahaha


Sunday, April 12, 2009

20090412

+is the day i.ve started blogging..ngek=p..+
+mungkin teda sapa yang akan baca entry dalam blog ku nih+
+but, its okeh..+
+sikit profile ttg aku+

*Hasnah Yohny is ma full name*
*19870906 is ma date of birth*
*Sandakan da Nature City is ma beloved hometown*